joi, 13 octombrie 2011

Limba română din Canada: "mă duc să plătesc bilurile"

Limba română din Canada: "mă duc să plătesc bilurile":

Hunedoreanca de 32 de ani Mirela Cherciov (foto) trăieşte în Canada de 14 ani. A absolvit de curînd studii de lingvistică (University of Toronto, Department of French Language and Literature) cu o teză de doctorat în care a analizat starea limbii române a emigranţilor din Toronto. În 2006 statisticile canadiene plasau România pe locul 7 la provenienţă imigranţi cu o cifra de circa 200.000. Datorită sistemului de selectie, aceştia au de cele mai multe ori studii superioare. Alex Cohal în dialog cu Mirela Cherciov.


Cercetarea ta este, după cunoştinţa mea, prima în materie de limbă română a disporei. Vorbeşte-ne, te rog, despre elementele de noutate ale cercetării tale.


"Procesul colecţionării datelor a fost pasionant. Am fost foarte plăcut surprinsă de entuziasmul românilor din Canada de a participa la studiu, de a completa toate testele de limbă şi de a-şi relata povestea emigrării. M-a impresionat foarte mult deschiderea lor de a detalia atît momentele de bucurie cît şi frustările noului început. Din punct de vedere metodologic, am folosit atît teste de limba română cît şi de engleză – tocmai pentru a putea reda cît mai fidel portretul acestui tip de bilingv (studiul meu a luat în considerare

Citeşte mai mult...