Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a alocat, anul acesta, pentru promovarea destinaţiilor turistice din ţară şi a brandului turistic (frunza) pe plan intern şi internaţional suma de 22.355.000 de euro fără TVA (circa 28 de milioane de euro cu TVA inclus). Cea mai mare parte a sumei este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
"Fondurile pentru promovarea turismului pe plan intern şi internaţional în anul 2012 sunt: 2.063.000 de euro (fără TVA), de la bugetul de stat şi 20.292.000 de euro (fără TVA), din fonduri europene nerambursabile, prin proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5, Domeniul major de intervenţie 5.3", potrivit insituţiei.
Din suma totală, circa 2 milioane de euro sunt prevăzuţi pentru participarea MDRT la manifestările expoziţionale interne şi internaţionale, însă suma "va scădea semnificativ după finalizarea procedurilor legate de achiziţionarea serviciilor de creaţie, proiectare, amenajare şi funcţionare a Standului România care va fi utilizat la toate târgurile de turism".
Ştirea completă AICI