Şofer de camion, bătut de patron: "Ne obligă să folosim magnetul":
Mulţi dintre conaţionalii noştri care lucrează ca şoferi în Italia, mai ales la transportul de marfă, sunt nevoiţi să încalce legea pentru a îndeplini norma zilnică de kilometri. Metodele cel mai des folosite de unii transportatori sunt falsificarea diagramelor de parcurs şi măsluirea tahografelor prin ataşarea "magnetului". Când şoferii nu mai acceptă folosirea acestor metode sunt de obicei concediaţi. Există şi cazuri în care aceştia sunt agresaţi şi bătuţi de către patroni. E cazul unui român care a lucrat în Italia, a denunţat agresiunea şi a acceptat să ne povestească prin ce a trecut.
Munca de şofer pe camion, în Italia, este plină de stres şi risc. Aceasta se datorează în special oboselii şi regimului impus de unii patroni. Programul de lucru uneori depăşeşte 16 ore pe zi. De asemenea şoferii trebuie să parcurgă multe mii de kilometri pe lună pentru a putea rămâne să lucreze pentru firmă, fiind astefel consideraţi profitabili şi "descurcăreţi". Legal, şoferul poate conduce patru ore, după care trebuie să ia o pauză de 60 de minute, urmată de încă patru-cinci ore de condus. Această regulă este însă deseori încălcată.
Valeriu Mihai Cotea are 49 de ani, este originar din Bucureşti şi pentru o
Citeşte mai mult...