luni, 5 noiembrie 2012

Ghidul românului în Italia: Am fost dat afară din casă, ce fac?

Ghidul românului în Italia: Am fost dat afară din casă, ce fac?:
Trăiesc într-un apartament cu un contract neînregistrat. Proprietarul mi-a spus să plec, ce drepturi am?
Regimul închirierilor (sau locaţiilor) a suferit modificări importante în ultimii ani, în special pentru combaterea fenomenului evaziunii fiscale din partea celor care închiriază la negru, adică fără să înregistreze contractul de locaţie la administraţia financiară (agenţia fiscală).
Contractul de locaţie acel contract prin care se acordă utilizarea unui bun (în acest caz un apartament) în urma plăţii unei chirii trebuie să fie înregistrat la birourile Agenţiei Fiscale în 30 de zile.
fiscale pentru faptul că plăteşte o anumită chirie.
Neînregistrarea contractului de închiriere sau înregistrarea parţială (de exemplu în cazul în care se înregistrează un contract cu o chirie care nu corespunde celei efectiv plătite) poate avea consecinţe grave pentru proprietarul imobilului şi câteva avantaje pentru cei care trăiesc în chirie.

Ghidul românului în Italia: "Am fost dat afară de la muncă. Ce fac?"

Înregistrarea contractului
Contractul de locaţie nu poate fi înregistrat numai de proprietarul imobilului, ci şi de chiriaş. Aceasta este o noutate introdusă de un recent decret legislativ (d.l. nr. 23 din 2011) care a intervenit în mod notabil asupra drepturilor chiriaşului. Pentru înregistrarea contractului de locaţie,

Citeşte mai mult...