marți, 4 septembrie 2012

Florărie românească la Roma

Florărie românească la Roma:
Cine spune că româncele din Italia sunt toate "badante" şi "colf" şi că n-au spirit întreprinzător? Mirela Menţel, 36 ani, de peste 10 ani la Roma, a dovedit că se poate face trecerea de la statutul de menajeră la cel de patroană. A studiat piaţa, s-a zbătut pentru a obţine sprijin de la primăria Romei şi a reuşit să-şi deschidă o florărie numită "Eden".

Mirela Nemţel vine din Buhuşi. Acasă a fost vânzătoare. N-a avut legătură cu afacerile, nu a încercat să se "privatizeze", cum se făcea imediat după '90 în România, când apogeul capitalismului era reprezentat la români de deschiderea unui chioşc.
Povestea Mirelei este aceeaşi, până la un punct, cu a multora dintre imigranţii români din Italia. La început a venit soţul, care lucrează ca zidar, apoi a venit şi ea, în 1996, dar n-a fost chip să rămână: "Am fost la Milano 6 luni, dar n-am găsit nimic de muncă, nici locuinţă, eu rămas însărcinată, aşa că ne-am întors acasă. Am venit înapoi în 1999 şi am lucrat la Roma, la un hotel, timp de trei ani, până în 2002, când am reuşit să ne facem documente cu Sanatoria. După slujba de la hotel, au fost

Citeşte mai mult...