joi, 16 iunie 2011

Serial GR/ Vieţi de “badante”: Vinul veseliei

Serial GR/ Vieţi de “badante”: Vinul veseliei: "


Continuăm publicarea mărturiilor unor românce care lucrează ca menajere în Italia şi care s-au “destăinuit”, cu bune şi cu rele, Gazetei.



Magdalena D. s-a născut într-un sat de lângă Constanţa. Lucrează la o bătrână domnişoară, fostă profesoară de pian de un an. Locuieşte la Petralia Sottana, în Sicilia. A lucrat doi ani într-o altă familie, la câţiva kilometri, în Petralia Soprana unde a lăsat multe amintiri frumoase.



Cramă siciliană



"Familia la care lucram avea multe terenuri, vii, crame şi o fermă de animale. Mi-era greu uneori că lucram mult şi mai coboram în beci. Că aici, la masă, nu prea se bea. Aveau vinuri bune, vechi, dulci, albe sau roşii. Ei nu şi-au dat seama, că umpleam sticlele cu apă. Mă iubeau mult, fiindcă îmi spuneau mereu că eu sunt veselă! Eu, însă, eram veselă de la vin!”



Familia de italieni la care Magdalena lucra şi-a dat seama prea târziu de cauza veseliei româncei: “Abia când am plecat acasă, după un an şi opt luni, că era mama bolnavă au aflat adevărul. Iar eu m-am lăsat greu de gustat vinul. Paguba a fost destul de mare, aproape 300 de sticle. În acel sat, se glumeşte de la acea întâmplare. Acum

Citeşte mai mult...

"