sâmbătă, 24 septembrie 2011

Adrian, întors în România să-şi deschidă o afacere: "Acasă nu poţi să ridici ...

Adrian, întors în România să-şi deschidă o afacere: "Acasă nu poţi să ridici ...:

După 14 ani de muncă în Italia, a plecat acasă, pentru a-şi deschide o firmă de construcţii. Îşi cumpărase şi 400 de metri pătraţi de schelă şi se gândea probabil că pâinea e mai bună-n ţara ta. După un an şi jumătate, s-a întors înapoi în Italia, pentru a o lua din nou de la zero. Experienţa unui român din Piatra Neamţ: "Acasă lucrează doar cei din clică. Noi, cei care ne întoarcem din străinătate, n-avem loc."


17 ani în Italia


Adrian P., 40 ani, a venit în 1994 din Piatra Neamţ la Roma. Fără nicio experienţă, a început să muncească în construcţii şi, ca majoritatea românilor, a învăţat meserie în Italia. "Timp de 14 ani am lucrat la patron şi am învăţat aici tot ce înseamnă finisări, de la zidărie până la pus gresie şi faianţă şi zugrăveli."


“Am luat 400 de metri pătraţi de schelă şi am vrut să mă apuc de treabă în România”


A pus ceva bani deoparte, nu foarte mulţi, dar n-a apucat să-şi cumpere o casă. În 2007, soţia şi copiii au trebuit să plece în România. "Eu am rezistat eroic singur, cam un an de zile, apoi am plecat

Citeşte mai mult...