joi, 13 decembrie 2012

Fără frontiere între ţigani, evrei si italieni

Fără frontiere între ţigani, evrei si italieni:
De mai multe luni, actorul si regizorul bulgar Moni Ovadia, stabilit de peste 30 de ani in Italia se află în turneu cu spectacolul "Fără frontiere. Evrei si ţigani", spectacol realizat cu patru cântăreţi români de etnie romă.

"Spectacolul s-a născut din norocul de a cunoaşte mari muzicieni de etnie romă care vin din România. Aceasta pe când căutăm cântăreţi pentru orchestra mea, pentru agenţia mea de teatru", povesteşte Moni Ovadia. "Apoi înţelegând imensa valoare a culturii pe care o deţineau, m-am gândit că pot transforma totul într-un spectacol de muzică lăutărească prin care să se elimine şi cele mai mici prejudecăţi. Eu vin din Bulgaria, am mulţi prieteni români, chiar şi la şcoala evreiască din Milano, prietenii cei mai bun ai părinţilor mei erau români, si dintotdeauna ştiu că România are o cultură excepţională şi există o particularitate a muzicii care ştie să exprime sufletul întregului popor. De exemplu Doina." mărturiseşte în continuare Ovadia.
Chiar şi pe scenă, Moni Ovadia subliniază ca a avut foarte multe lucruri de învăţat de la aceşti cântăreţi români de stradă şi sfătuieşte publicul să fie mai atent la muzica şi arta acestor instrumentişti.
"Această lume are ce să ne înveţe şi să

Citeşte mai mult...