miercuri, 29 februarie 2012

"Românii din Italia care se întorc în ţară să fie scutiţi un an de ...

"Românii din Italia care se întorc în ţară să fie scutiţi un an de ...:

Gazeta Românească a iniţiat o campanie care va dura până la alegerile parlamentare din România, prin care vă invită să răspundeţi la întrebarea "Cu ce te-ar putea ajuta statul român?".


Ne-a scris Emilia Nichifor, o româncă rezidentă în Italia de opt ani, venită pentru a munci şi da posibilitatea copiilor, rămaşi acasă, să termine facultatea. E convinsă că statul român ar trebui să încurajeze pe cei care vor să se întoarcă în ţară, să le ofere reduceri fiscale.


Sunt în Italia de aproximativ opt ani, am venit aici după decesul soţului meu, deoarece aveam copiii studenţi şi cu un salariu din ţara era imposibil să îi ajut. Copiii au terminat facultatea, lucrează amândoi şi de mult timp doresc să mă întorc în ţară. Am încercat de fapt de două ori să mă întorc definitiv, dar lipsa unui venit constant m-a făcut să revin în Italia şi în situaţia mea sunt multe persoane trecute de 50 de ani.


Unde este problema?


1. Chiar dacă avem fiecare dintre noi o pregătire sau calificare, după un anumit număr de ani în care se practică o altă meserie (badante, menajeră, zidar, faianţar, etc) eşti practic necalificat, să nu zic… descalificat.


2. După 50

Citeşte mai mult...