sâmbătă, 22 octombrie 2011

Nicu Moraru (Propatria): Copiii românilor din Italia, “adevăraţii noştri ambasadori”

Nicu Moraru (Propatria): Copiii românilor din Italia, “adevăraţii noştri ambasadori”:


Nicu Moraru, preşedintele asociaţiei “Propatria” din Roma, a fost ofiţer în armata română, artilerist. Originar din zona Focşani, a plecat în străinătate în urmă cu 12 ani alături de soţie. Modest, atent la cuvinte, organizat, Nicu Moraru a organizat într-un an activităţi cât alte asociaţii în trei. A organizat un festival în cadrul căruia a premiat copii români care excelează în diferite domenii. Lui Nicu Moraru îi lipsesc prietenii de acasă pe care îi găzduieşte cu plăcere când vin în vizită în România.



Domnule Nicu Moraru, când aţi venit în Italia?



«Ne-am transferat în Italia în 1999, cu două zile înaintea trecerii în noul mileniu. Ne-a fost greu



precum tuturor celor care au făcut acest pas de a lua calea străinătăţii, mai ales că eram doar eu cu soţia. Copiii ramăseseră acasă. I-am revăzut abia după doi ani, când am reuşit să ne reîntregim familia. Povestea mea nu e povestea de succes pe care toţi doresc să o audă. E povestea comună a majorităţii celor care au emigrat în acea perioadă. Muncile pe care le-am făcut, atât ca angajat, cât şi ca mic întreprinzător, ne-au dat posibilitatea să ne cumpărăm o casă a noastră, să

Citeşte mai mult...