miercuri, 29 august 2012

"Am început de la zero în Italia!"

"Am început de la zero în Italia!":
Alina si Adrian Argatu s-au stabilit în Italia în urmă cu 11 ani şi nu regretă deloc alegerea făcută. Speranţa unui viitor mai bun, a unei zile de mâine mai sigure pentru noii sosiţi în familie Alessia şi Alessandro îi determină să meargă mai departe, oricâte sacrificii ar exista. Sunt mândri că sunt români şi orgolioşi că au devenit şi cetăţeni italieni. Iată ce ne povesteşte Adrian.
De ce aţi venit în Italia?
"Am venit în ianuarie 2001 cu viză de muncă. După şase luni a ajuns şi sotia. Ne-am instalat la Vasto, un oraş la marea Adriatică situat la aproximativ 60 km de Pescara. Mama deja lucra aici de doi ani ca badante.
Am plecat din ţară din motive economice, deşi aveam locuinţă nu reuşeam să ne imaginăm un viitor cu un salariu de bugetar, eu fiind subofiţer în Ministerul Apărării.
Soţia terminase facultatea de kinetoterapie la Bacău şi piaţa muncii îi oferea să fie ori reprezentant în pieţe pentru diverşi producători de detergenţi, ori câteva ore în clinici private pentru câţiva lei.
Ne-am dat seama că viitorul va fi umbrit de corupţie şi politici care o încurajează, fie ele de stânga sau de dreapta şi am decis să tragem linie

Citeşte mai mult...