miercuri, 5 octombrie 2011

Elena Epure, "badante" lângă Palermo: "Am scris 180 de poezii de ...

Elena Epure, "badante" lângă Palermo: "Am scris 180 de poezii de ...:

Elena Andrei Epure, 62 de ani, dintr-un sat din judeţul Botoşani, a venit în Italia în urmă cu 7 ani. Lucrează ca "badante" la Altavilla Milicia, provincia Palermo, şi este pasionată de poezie. Cum găseşte puţin timp liber, aşterne pe hârtie gânduri în versuri. Poeziile străinătăţii amare. A scris până acum 180 de poezii şi visul ei cel mai mare este să le vadă publicate.


În casă la străin mă culc,
La masă cu străin mănânc.
Iar dimineaţa când mă trezesc,
Tot cu străin mă chinuiesc.
(poezia "Îmi plâng de milă", 2011)


"Am venit în Italia în august 2004. După moartea soţului meu am rămas cu datorii. Am găsit o soluţie să scap de datorii: am vândut animalele pe care le aveam şi nu erau puţine şi am ajuns la zero. Dar cum se putea merge înainte nu mă îndruma nimeni. Am hotărît de una singură, m-am înarmat cu tot curajul cel aveam şi am apucat pe drumuri străine, la 55 de ani."


Acum lucreză la Altavilla Milicia, provincia Palermo. A vizitat mai multe regiuni ale Italiei şi are în plan să vadă Taormina. Marea Neagră nu a văzut-o

Citeşte mai mult...