miercuri, 7 decembrie 2011

Daniel Grigoriu: “Românii nu vor mai apuca pensia în Italia”

Daniel Grigoriu: “Românii nu vor mai apuca pensia în Italia”:


Guvernul premierului Mario Monti a propus un pachet de măsuri de austeritate care cuprinde şi o reformă drastică a sistemului de pensii. Cum îi va afecta pe români adoptarea noilor măsuri? “Românii nu vor mai apuca pensia în Italia”- ne-a răspuns Daniel Grigoriu, sindicalist la Roma.



Mariana Costache, româncă, are 54 de ani şi a lucrat 29 de ani şi 7 luni ca asistentă într-un spital din România. A sosit în Italia acum 6 ani de zile. 3 ani a lucrat la negru, iar alţi trei a fost angajată cu contract legal, să aibă grijă de un batrân la Roma.



Paradoxal, Mariana se află acum în situaţia de a plăti contribuţiile o dată în România, a doua oară în Italia: “trimit în România 2 milioane de lei pe lună. Vara am fost la Casa de Pensii şi le-am spus că plătesc şi la Roma. Dar, fiindcă nu mi-au dat explicaţii despre cum pot face în aşa fel încât să le cumulez, continui să le plătesc pe amândouă. Ar trebui să ies aici la pensie după 60 de ani. Dar aş vrea să mă întorc în România, când termin de muncit aici. Sincer, nici eu nu mai ştiu când,

Citeşte mai mult...