vineri, 20 aprilie 2012

Sacrificiile româncelor/ Mihaela: “Viaţă de coşmar cu o bătrână bolnavă de Alzheimer”

Sacrificiile româncelor/ Mihaela: “Viaţă de coşmar cu o bătrână bolnavă de Alzheimer”:
Mihaela D. îngrijeşte o bătrână de un an, bolnavă de Alzheimer. Situaţia s-a înrăutăţit în ultimele două luni, bătrâna nedorind să îşi ia medicamentele. Mihaela este nedormită, nemâncată şi supărată.
"Familia la care lucrez mi-a încredinţat-o pe bătrână în urmă cu mai bine de un an, însă situaţia s-a înrăutăţit. Bătrâna nu-şi mai recunoaşte apropiaţii, devine violentă din te miri ce, îşi face nevoiele peste tot, vrea să se arunce noaptea de la balcon. Eu am comunicat fiilor şi fiicelor ei, care vin în vizita doar de sărbători sau când îmi dau salariul.
Cumpărături pentru ea nu fac şi uneori îi cumpăr eu lapte şi pişcoturi fiindcă e capricioasă la mâncare. Nu mănâncă lapte cu pâine sau biscuiţi ci doar cu pişcoturi.
Nu asta este problema. De două luni am probleme cu ea că nu vrea să se spele, să facă duş, să se schimbe de haine. Imaginaţi-vă că mă rog de ea, încerc în toate modurile, până la urmă exasperată îi sun pe fiii ei, care îmi răspund că sunt ocupaţi cu lucrul şi nu pot veni să-mi dea o mână de ajutor.
Dacă o împing spre baie urlă, dacă o ating se smunceşte, se loveşte, încerc să o

Citeşte mai mult...