sâmbătă, 31 martie 2012

Georgeta Cornăcel a venit în Italia la 45 de ani: “Când nu muncesc, scriu poezii”

Georgeta Cornăcel a venit în Italia la 45 de ani: “Când nu muncesc, scriu poezii”:
Originară din Bucovina, dintr-o localitate de lângă Gura Humorului, Georgeta Cornăcel, în vârstă de 50 ani, a venit la începutul anului 2007 în Italia cu gândul că se alatură fiului ei plecat de mult timp. Nu a vrut să vină până când nu a fost sigură că are ceva de lucru şi nu va reprezenta o povară.
Ajunsă la Jesolo, în provincia Veneţia, românca s-a şi pus pe treabă. "Fiul meu lucra de mult timp la un hotel restaurant şi după ce patronii au prins încredere în el mi-au promis şi mie un loc de muncă. Imediat ce am venit m-am şi apucat de lucru la bucătarie sau unde era nevoie de mine în hotel. Nu aş fi venit  dacă fiul meu nu-mi garanta serviciul”.
Nu îi place denumirea de "badantă"
Staţiunea Jesolo este foarte activă şi plină de turişti în special în perioada verii, însă iarna majoritatea hotelurilor şi centrelor  turistice închid activitatea. Asta nu a dezamăgit-o pe Georgeta şi, deşi putea locui în continuare cu fiul ei, a ales să-şi caute de muncă la "fix".
"Vara sunt deschise peste 350 de hoteluri şi e plin de turişti. În acea perioadă e foarte uşor să-ţi găseşti de muncă.

Citeşte mai mult...