joi, 22 martie 2012

Giovanni Rotiroti, profesorul italian de română

Giovanni Rotiroti, profesorul italian de română:
Giovanni Raimondo Rotiroti este profesor universitar de limba şi literatura română în cadrul Universităţii Orientale din Napoli. A obţinut doctoratul în filologie la Universitatea Bucureşti şi a publicat 12 cărţi despre literatura română. Fin cunoscător al literaturii române, a susţinut conferinţe în Italia despre scriitorii români, ultima sa intervenţie fiind în cadrul congresului dedicat sărbatoririi centenarului de la naşterea filosofului român Emil Cioran, din 10 noiembrie 2011.
Cum v-aţi apropiat de studiul limbii române?
«Absolut întâmplător. Chiar dacă, ulterior, nu a mai fost aşa. M-am apropiat de română pentru că vroiam să fac teza de licenţă la facultate despre Eugen Ionescu şi aflasem că fusese deja poet şi critic literar în România. Ca atare, am decis să studiez cultura română pentru a aprofunda acest aspect puţin cunoscut. La Florenţa, profesorul meu de Limba şi Literatura română era Marin Mincu şi el m-a făcut să înţeleg că exista literatura română. Am studiat cu el Mihai Eminescu, Ion Luca Caragiale, Lucian Blaga, Ion Barbu, Tudor Arghezi, poezia populară şi, după ce am vorbit cu Eugen Ionescu în persoană, am scris o teză despre Urmuz.»
Vorbiţi-mi despre catedra de limba română din cadrul Universităţii din Napoli, L'Orientale.«Catedra de la Orientale este

Citeşte mai mult...