joi, 8 martie 2012

Ana Maria Tomazin: “Visul italian se poate transforma în coşmar”

Ana Maria Tomazin: “Visul italian se poate transforma în coşmar”:
Ana Maria Tomaziu locuiește la Cassano delle Murge, o localitate mică situată în apropiere de Bari. Este absolventă a facultății de filologie, secția româno – italiană, din cadrul Universității “Al. I. Cuza”, Iaşi și are un master în jurnalism. În prezent este înscrisă la Universitatea de Studii din Bari pentru echivalarea studiilor. În scrisoare pe care ne-a trimis-o a descris motivele pe care au determinat-o să vină în Italia, ne-a prezentat familia sa, dar a descris mai ales experiențele negative pe care le-a avut în Italia, în căutarea unui loc de muncă.I

"Il bar delle rumene"
Prin două experiențe dure, de muncă, a trebuit să treacă românca. Prima, într-un bar denumit de către localnici “bar delle rumene” (barul româncelor, n.r.). ”La venirea mea aici, am fost de acord să preiau orice muncă care să ne asigure supravieţuirea. Am lucrat, prin urmare, într-un bar că barmaniţa.
Imaginaţi-vă să treci de la catedra, în spatele unei tejghele. La început mi s-a părut amuzant, deşi eram ghidată de către o altă românca cu patru clase, dar înaltă, bine făcută şi foarte arogantă. De cum m-a văzut, mi s-a adresat într-o limbă română defectuoasă şi într-un limbaj suburman de ultimă speţă. La început nu

Citeşte mai mult...