marți, 13 martie 2012

Eu ţin numai cu ursu’

Eu ţin numai cu ursu’:
Îmi pare rău că nu cunosc limba altor emigranţi din Italia. Mi-ar plăcea să mă introduc prin forumurile şi discuţiiile lor, să văd dacă suferă şi ei de acelaşi victimism (în mod inexplicabil, acest cuvânt e inexistent în DEX) şi de aceeaşi incapacitate de autocritică, precum românii.

Sunt mândră că m-am italienizat

Este foarte dificil să se poarte o discuţie autocritică cu românii. Dacă e vorba de o îngrijitoare care şi-a bătut bătrânul, sigur adevărul este altul, probabil bătrânul a încercat s-o violeze şi ea a nu s-a lăsat; culmea e că susţinătorii acestei idei nici măcar nu citesc povestea până la capăt, ca să observe, eventual, că bătrânul lovit era, de fapt, o bătrână.
Nu au nici un chef să aprofundeze, citesc doar titluri de articole, care le dau prea des mură-n gură “ideea principală”, ca la şcoală, dar mai departe de atât e un exerciţiu mintal prea greu. E foarte greu să admită că aşa cum există români oneşti şi muncitori, aşa există şi lichele cu paşaport românesc şi nu întotdeauna de etnie diferită; e greu să admită că, indiferent ce fac alţii, un popor care continuă să se umfle în pene cu verticalitatea şi onestitatea, nu trebuie să

Citeşte mai mult...