joi, 11 aprilie 2013

Confesiunea unui medic roman catre pacientii sai - Opinii - HotNews.ro

Confesiunea unui medic roman catre pacientii sai - Opinii - HotNews.ro: "Lucruri pe care le-am vazut n-ar fi corect sa le dezvalui. Nu ma consider un delator. Da, se primeau cadouri. Da, se primeau bani. Da, oamenii scoteau plicuri si medicii intorceau obrazul. N-am vazut un medic sa ceara ceva. Dar da. Era implicit.

Au fost oameni care, cand am refuzat, s-au simtit jigniti si au venit dupa aia suparati ca "Domnule doctor, banii nostri ce au? Nu sunt buni?" Le era frica de faptul ca daca nu primesc bani, n-am sa le tratez ruda. Le explicam la toti ca tot aia e, ca nu de-aia imi fac eu meseria. (...)

In Romania, in orice spital, pe orice sectie, oricarui medic i se ofera bani sau bunuri si medicul va primi. Sunt gesturi care sunt atat de incetatenite in constiinta individului incat au un caracter aproape spontan. Noi, medicii, vorbim intre noi (desi e secret sacerdotal) despre “cat ia fiecare”."

'via Blog this'